44 Läs mer >>

Bilderna är från Larnaka och Ayia Napa 2007.

22 juni - 7 juli 2009. Nu drar jag, Kristian och två vänner till Ayia Napa.

Vi ses om två veckor!

...nej jag ska inte vara i närheten av en dator på hela resan.

cyprus/kýpros/kıbrıs

22 Läs mer >>

AC/DC Ullevi, Göteborg 21 juni 2009.

Så jävla bra!

57205 personer tog sig till Göteborg igår för att se rockrävarna Angus, Malcolm, Cliff, Phil och Brian som tillsammans blir ett av världens största hårdrocksband. Konserten igår var en av de bättre jag varit på. Glad i hela kroppen. Benen ville inte stå still en sekund.

Nu måste jag packa & vattna blommor - om några timmar sitter jag på planet till Cypern. Hejdå alla bloggare, och hejdå min lilla Mac-kompis - vi ses om två veckor!

AC/DC/ullevi/...me

15 Läs mer >>

Midsommar outfits x2.

På midsommarlunchen hemma hos Kristians föräldrar hade jag på mig en brun kjol som med hjälp av ett bälte blev en klänning. Senare på kvällen som firades med ett 20-tal vänner behöll jag skärpet med bytte till en svart klänning.

onebelt/twodresses

7 Läs mer >>

Midsommar 09. Färskpotatis med gräddfil och gräslök, jordgubbstårta, dans kring stången, brännboll, långbord i en lada, grillning, snapsvisor, sol & regn, tequila och skrubbsår.

Så såg mitt midsommarfirande ut.

Pssst. Rekommenderar aldrig någon att spela brännboll på grusplan med 7 centimeters klackar.

midsommar/tequila/aj

10 Läs mer >>

Jag & Kristian. Bilderna är från förra årets midsommarfirande.

Årets firande blir först att åka ut till Kristians föräldrar - äta oss proppfulla med midsommarmat för att senare åka vidare till midsommarfirande med alla vännerna. Mat igen, fast mestadels i flytande form. Måste skaffa en midsommarkrans.

Glad midsommar!

Pssst. Idag är en bra dag - min semester har börjat! Om två dagar får jag se rockrävarna AC/DC på Ullevi och om tre dagar tar vi flyget till Cypern för att stanna i två veckor.

midsommar08/midsommar...

10 Läs mer >>

Igår tog jag en snabb runda på stan och skaffade lite nödvändiga saker till vår semesterresa till Cypern. Den blogg-populära Lindex bikinin, fiberwig mascara, en orange klänning även den från Lindex samt ett silvershampoo som ska förvandla mitt hår vackert blont under våra två veckor på varmare breddgrader.

För en timme sedan började min semester!

...och den fortsätter i 7 veckor.

shopping/cypern/semes...

27 Läs mer >>

Anniina
Anthony
Breeony
Noortje
Willabelle

En blandning av dessa stilar känns som jag.

style/inspiration/loo...

16 Läs mer >>

Bredvid min lilla målarateljé har jag hängt denna färgklick, Big Eyes No2.

Aqva hänger i sovrummet.

Mina Dangels hänger på en vägg mellan badrummet och sovrummet.

Detta vackra rådjurshuvud köpte jag för pengarna jag fick när jag sålde min första tavla, Ugly Girl. Jag ville ha något som fick mig att minnas den lyckliga känsla det var att få en tavla såld. Rådjuret hänger nu snett ovanför tv´n i vardagsrummet.

I´m Gonna Eat Your Brain and Gain Your Knowledge. Tavla som hänger i köket, bredvid diskbänken.

Deadhead x 3. Placerad i trappan från hallen upp till första våningen. 2007 blev denna tavla uttagen av en jury och fick hänga en månad på Bohussalongen på Bohusläns Museum.

Kollage av akryl, fogmassa och foton av händelser som betytt mycket för mig.

Fick en idé för ett år sedan och tejpade upp en canvasduk på betongväggen mellan våra båda trappor. Där har den fått hänga. Jag kallar den Big Art.

Fler tavlor i vårt hem går att titta på här.

ourplace/myart/parttw...

11 Läs mer >>

I söndags packade jag in katterna och mig själv i bilen och körde till mina föräldrar på Tjörn - katterna har nu åkt på sommarkollo där de får springa ute på berget, leka med andra katter och äta färsk fisk i några veckor. Lyckliga katter. Precis innan jag skulle åka iväg upptäckte jag att Maja-kattens ena tand stod rakt ut - otäckt. Ringde veterinären och fick en tid måndag morgon. Maja är nu två tänder fattigare och jag 4100 kronor fattigare - där försvann semesterresans shoppingpengar. Attans så dyrt. Men Maja mår bra - det är det viktigaste.

Efter jag kört Maja till veterinären åkte jag iväg och mötte upp min arbetsplats som förflyttats till Tjörn och Tyfta för den årliga sommarutflykten. Åt god mat, såg repetitioner av sommarteater och vandrade i bergen tillsammans med en stor hund.

På kvällen mötte jag upp två fina vänner som också råkade befinna sig på Tjörn, Isabel och Mitzi. Gick ner till Bryggan (puben i Rönnäng) och drack x antal öl och pratade om livet, vänskap, sommaren och framtiden.

Nu är jag på kontoret i Uddevalla. Försöker få klart allt innan semestern som för min del börjar om 2 dagar!

Onsdag: Jobb, jobb, jobb & städa kontoret.
Torsdag: Möte i Göteborg.
Fredag: Midsommarafton!
Lördag: Midsommardagen.
Söndag: AC/DC i Göteborg.
Måndag: Ayia Napa i två veckor!

update!/2days/tjörn

28 Läs mer >>

Tog fram saxen och trollade bort en decimeter av mitt slitna hår. Blekte underhåret till en lagom blondorange - jordgubbsblond nyans. Överhåret är fortfarande mörkt - men jag misstänker att det kommer blekas under våra två veckor på varmare breddgrader. Hjälpte håret lite på traven inför sommaren.

Jag är nöjd med resultatet.

...inspired by Lindsey Lohan.

tina/goes/strawberryb...

14 Läs mer >>

Bilder från Ayia Napa 2007.

Nu är resan bokad! Måndag om en vecka drar vi till Cypern och Ayia Napa och stannar där i två veckor. Härligt. Har varit på Cypern en gång innan, för två år sedan, då bodde vi i Larnaca - men besökte stranden i Ayia Napa under en dag. Vita varma stränder, blå himmel och blått hav. I like.

cypern/ayianapa/15day...

10 Läs mer >>

Igår googlade jag runt lite på nätet efter byn och hotellet jag jobbade på när jag bodde på Irland. Samt letade upp min gamla hemsida där jag fann två bilder från Irlandstiden.

1. Hotellet där jag arbetade och bodde. 2. Foajén där vi brukade sitta och röka när hotellet sov. Här har jag serverat många Afternoon tea. 3. Restaurangen där jag arbetade som frukostvärdinna. 4. Poolen. Besöktes flitigt. 5. Byn Oranmore. 6. Favorit puben McDouagh´s (som jag hade problem att uttala). 7. Ruiner av Oranmore Castle. 8. En del av gänget jag jobbade med (lilla jag i mitten med röd tröja). 9. Jag, på en trappa i Dublin.

Oranmore (Irish: Órán Mór) is a suburban village in County Galway on the outskirts of Galway city in Ireland.

Oranmore Lodge Hotel Conference & Leisure centre
. Oranmore - en liten "Hem till gården" by 10 minuter utanför Galway vid Irlands västkust. Här bodde jag en period under sista året i gymnasiet (2000). Här gjorde jag min praktik. Här lärde jag mig dricka Whiskey (blä). Här träffade jag roliga människor från Irland, England, Frankrike, Belgien, Tyskland, Spanien och två glada tjejer från Sverige och två från Danmark (Lea - rest in peace). Jag gillade den lilla byn, jag gillade människorna, jag gillade pubarna, jag gillade stämningen - men jag skulle nog aldrig kunna lära mig leva med den grå, fuktiga luften eller den rätt smaklösa maten. Nej - Irländsk mat är inget jag gör tummen upp för.

Men ja, jag vill absolut dit igen. En vecka i Galway längtar jag efter, hyra en bil och åka runt och titta på alla platser jag har minnen ifrån - det är ju trots allt nio år sedan jag var där.

Senare ska vi göra ett besök hos resebyrån - nej vi ska inte åka till Irland - men två veckors solsemester ska bokas.