7 Läs mer >>
MAROCKO

Om två timmar sitter vi på tåget upp till Stockholm, och inatt tar vi flyget till Marocko - för 17 dagars äventyr! Har ringat in alla städer och platser på kartan som vi planerar att besöka - och googlat lite bilder. Imorgon vid den här tiden har vi landat i Marrakech - en stad som jag drömt om att besöka i evigheter. Resfjärilar i magen!

MOROCCO

5 Läs mer >>
HO HO HO
GOD JUL

Nu ska vi fira julafton i två dagar innan det är dags för avresa mot varmare breddgrader. Ser fram emot julmat och paket med våra familjer. Förra året firade jag julafton med linssoppa och öl i Indien - så i år har jag faktiskt sett fram emot att fira jul lite mer än vanligt. Trots att jag inte direkt kan påstå att jag har julfeeling.

#X-MAS2013

11 Läs mer >>
RESOR 2013

Har gjort en sammanfattning av årets alla resor. Att resa har blivit en stor del av mitt liv, en livsviktig del skulle jag säga.

Året började i Indien, i slutet av januari avslutade jag och bästa polaren vårt 6 veckors äventyr från Varanasi i norr till Kerala i söder. Vilket äventyr. Indien i mitt hjärta. Forever & Ever. Här har vi precis kommit till ett mysigt frukostställe efter att mitt i natten bestigit ett berg för att se soluppgången och dricka chai. Vackraste jag någonsin varit med om, i heliga staden Pushkar. Min frukostpolare var dessutom världens sötaste katt. Jag hade många kattvänner i Indien.

I april åkte jag och darling till Barcelona och utforskade staden i drygt en vecka. En stad som har allt! Tyvärr också regn och blåst vilket vi fick uppleva. Men det var en suverän resa ändå. På bilden syns Mount Tibidabo, nöjesfältet och kyrkan Sagret Cor. Vi åkte upp dit med hjälp av en 100-år gammal linbana, tyvärr var det värsta ovädret just den dagen så istället för att njuta av utsikten satt vi inne på ett fik och drack varm choklad som mer liknade chokladpudding. Nästa gång blir det en repris dit upp, då har jag beställt lite bättre väder.

I maj skickade jobbet iväg mig på en 4-dagars dansfestival i Schweiziska Zurich. Cool stad, betong, graffiti och vacker natur på en och samma gång. Fick uppleva massor av coola dansföreställningar, varav två som jag har bokat till Sverige nästa höst. Hit vill jag definitivt åka tillbaka, förutom att mingla med danskonstnärer gick jag på lunchdejt med en tjej som jag träffade på ett yogacenter i Indien. Det är så kul att ha vänner all over the world.

I juni drog jag och samma vän som jag reste i Indien med på en mini-kryssning till Riga i Lettland, fast jag trodde det låg i Litauen haha. På båten skålade vi i skumpa i soluppgången och i Riga käkade vi världens största jordgubbar och drack världens godaste Bloody Mary på en takterass. Life is Life!

I slutet av juni, direkt efter midsommar bjöd jag med min 80-åriga mormor på charter till Torremolinos på spanska solkusten. Jag ville att mormor skulle få uppleva hennes och morfars favoritställe en gång till i sitt liv, och dessutom ge mig minnen av morfar som dog när jag var 10. Det blev en sån himla fin resa som jag kommer minnas hela mitt liv!

Juli. När jag kom hem från Spanien var det bara att packa upp och packa om - och resa vidare till Italien och ön Sicilien. Resan var en planerad överraskningsresa för en av våra polare som fyllt år, snacka om att bli förvånad. Obeskrivligt. 3 par, sol, bad, utflykter, snorkling, balkongfester, öl - ja ungefär så såg den veckan ut.

Sen tog jag två månaders uppehåll från resandet. Men i oktober kunde jag inte hålla mig längre så då bokade jag och darling en weekend till Amsterdam. Shit vilken stad alltså, vilken kulturchock. Naket och rökigt. Detta foto är taget från ett café, jag tyckte det var så fint på något vis, den ena mannen satt och kammade sin hund i säkert en timme, det är kärlek.

I december bar det iväg på jobbresa igen, den här gången till Oslo - för ett seminarium om scenkonst för den yngre publiken. Har inte varit i Oslo sedan 2007 då jag såg Turbonegro, Him & Metallica. Men jag kände inte igen mig ett dugg, vet faktiskt inte vad jag tycker om Oslo som stad, har liksom inte hunnit bilda mig någon uppfattning - förutom att det är dyrt, jättejätte dyrt.

...och snart, ja om exakt en vecka faktiskt, bär det av på det här årets sista resa, och nästa års första. Hej hej Marocko nu kommer vi - och stannar i tre veckor!

Har ni varit på några spännande resor i år? Eller kanske har några att se fram emot? Tell me!

#TRAVEL2013

6 Läs mer >>
DIY NECKLACE.

En brosch - men har aldrig fattat grejen  - tänkte "hmmmm - nåt borde jag väl kunna använda blomman till". Fix fix. Ett halsband blev till. Bandet hade jag sparat från en glossybox, visste väl att jag skulle få användning för det. Fast egentligen hade jag velat ha ett i svart sammet, ska kika in i kostymateljén på jobbet imorgon och kolla om vi har några skatter där. Tack Gömda Juveler för broschen som blev ett halsband.

#NECKFLOWER

6 Läs mer >>
GALAXY LEGS, RED RIDING HOOD & BLACK PUMA

#GALAXYREDPUMA

3 Läs mer >>
WILD FREE

(Nästan) gratisplagg är alltid välkomna in i min garderob. Hoppas dom hinner dyka upp innan avresan till varmare breddgrader. Fyndat för "points" istället för pengar på choies.com.

#WILDFREE

9 Läs mer >>
NEW LOOK

Körsbärsröd med en twist av orange - eller glöggfärgad som jag valt att kalla min nya hårfärg. Har inte riktigt bestämt mig för om det är "min" färg än. Jag tror jag gillar den. Ändrar jag mig så står en svart hårfärg hemma och väntar, just in case.

#NEWLOOK

10 Läs mer >>
BÄSTA SOLSTOLEN!

Nu är det bara 10 dagar kvar tills vi drar och äventyrar i Marocko i tre veckor, damn vad jag längtar! Och den här uppblåsbara stolen är redan nerpackad i backpacken. Så glad att jag äntligen har hittat en portabel solstol! Älskar att sola men tycker det är viktigt att ligga bekvämt - speciellt när man som jag alltid läser på stranden. Hej Wicked Wedge - min räddare!

#WICKEDWEDGE

3 Läs mer >>
HELLO SELFIE

En sista bild på mitt lila My Little Pony-hår. För nu, jag för exakt en timme sedan blev det rött - eller nja - rödaktigt - en blandning mellan mörka körsbär och apelsin, ja så kan man nog förklara det.

#HELLOSELFIE

12 Läs mer >>
PARTYBLÅSA

Hittade en tidig julklapp i brevlådan igår, inslaget i ett fint slivrigt papper låg den här snyggingen - ja klänningen alltså. Perfekt matchat med mina söta kattöron. Jag är redo för fest! Dessutom har jag plockat ut tre jul-, nyårs-, och trettondagsbals-klänningar. Vilken är din favorit? Ps. Missa inte mitt erbjudande i högermenyn!

#CATLADY

10 Läs mer >>
JULKLAPPS- & MIDDAGSTIPS

Tänkte tipsa om en smart pryl från Coolstuff - Veggie Twister - ett redskap för att göra grönsaksspagetti. Passar utmärkt om man vill byta ut pasta mot grönsaker med ändå behålla formen - eller om man kör raw food - eller bara vill göra maten lite snyggare och roligare. Twistern kommer med två olika skärgrejer - en som strimlar och en som gör spiraler. Ja så här såg det ut när jag gjorde middag igår.

GRÖNSAKSSPAGETTI & STRIMLAD BIFF MED SMAK AV CITRON, TIMJAN & SVAMP.
Recept: 1 zuccini. 3 morötter. 1 citron. 4 skivor lövbiff. 2 creme fraiche med timjan, citron och svamp. Strimla zuccini & morötter med twistern, blanda med saften av en halv citron + salt & peppar. Klipp eller skär köttet i strimlor och stek lätt, blanda i creme fraiche - låt småkoka en liten stund, blanda saften av en halv citron. Servera tillsammans med grönsakspastan. Hur gott som helst!

Utmärkt alternativ till spagetti - och dessutom en bra julklapp till någon som gillar hälsosam matlagning.

#VEGGIETWISTER

11 Läs mer >>
HELGENS PARTYLOOKS

I fredags åkte jag hem från Oslo med mellanlandning i Göteborg för julbord med jobbet - efterminglade med lite öl och kollegor på Järntorget, tog tåget hem, hamnade på Vinterfest i en sporthall i Vara och avslutade kvällen (eller påbörjade morgonen) på en svartklubb i Herrljunga - iklädd guldbrallor och skeleton-fingrar enligt bild 1. I lördags bjöd jag hem ett gäng coola vänner på middag (jag är typ mästerkock). På menyn stod röd quinoa med babyspenat och apelsin, Marockans melon- och gurksallad med chili, mynta och lönnsirap, hemmagjord citronhummus, sesam- och solrosfröpanerad lax i ugn och till efterrätt ekologisk hemmagjord ischoklad - värdinnan - jag - hade på mig ett par slitna boyfriendjeans och en röd bustier, båda 2handfynd.