8 Läs mer >>
IPHONE OUTFIT. Min Iphone5 har fått en ny outfit. Har fler skal på lager om det är någon som vill lägga in en beställning på motiv. Nedan ser ni ett exempel på skal till Iphone4 som jag målat. Alla har nya ägare förutom ängeln och galaxen. Prisexempel: Iphone4 - 200 kr, Iphone5 - 250 kr.

IPHONE OUTFIT

FRISYRER 2012. Som ni vet byter jag frisyr och hårfärg rätt ofta. Sisådär en gång i månaden. Som vanligt saknar man ju det man inte har, saknar mitt långa hår. Det lär ju ta lite tid innan det växer ut igen, åtminstone på ena sidan som var helt rakad under en period. Saknar det chockrosa också, men det var ett jäkla jobb att hålla det snyggt. Just nu får det nog vara mörkt ett tag, lutar åt svart.

HAIRSTYLES 2012

12 Läs mer >>
OASAP. När jag kom hem från resan upptäckte jag en bunt med credits på mitt oasap.com-konto. Beställde hem en snygg asymmetrisk galaxy-kjol. Den kommer bli ursnygg till en svart tubtopp. Kjolen hittar ni här.

GALAXY SKIRT

10 Läs mer >>
STRAND YOGA. En morgon tog vi våra mattor och gick ner till stranden för att göra yoga. Vi var inte ensamma med den idén. Mandrem är en av de stränder dit folk vallfärdar för att göra yoga. Ett litet paradis.

BEACH YOGA

9 Läs mer >>
Fairytale Taj Mahal, Agra, India 2012

TRAVEL THE WORLD. Världen är fylld av fantastiska platser - jag vill uppleva dom alla! Hittills har jag varit i följande länder & städer.

1. Sverige

9. Finland, Helsingfors

10. Cypern (2) Larnaca, Ayia Napa

11. Tunisien Sousse

12. Spanien (6) Fuerteventura, Lanzarote, Madrid, Barcelona, Torremolinos, Ibiza

13. Mexico Playa del Carmen

24. Egypten (2) Sharm El Sheikh, Hurghada

25. Turkiet, Bodrum, Bitez

26. Italien (2) Bassano Del Grappa, Sicilien

27. Indien Varanasi, New Delhi, Agra, Jaipur, Pushkar, Udaipur, Ranakpur, Mumbai, Kochi, Alleppey, Thekkady, Varkala, Goa

28. Schweiz, Zurich

29. Lettland, Riga

30. Holland, Amsterdam

31. Marocko, Marrakesh, Casablanca, Meknes, Fes, Ifrane, Midelt, Sahara, Todra Gorge,

Ait Ben Haddou, High Atlas, Essaouira

32. USA, New York

33. Österrike, Wien

34. Thailand, Bangkok

35. Kambodja, Siem Reap, Angkor, Sihanoukville, Phnom Penh

36. Vietnam, Chau Doc, Can Tho, Saigon, Cu Chi, Vung Tao

2015: Budapest, Köpenhamn, Spanien x2, Mexiko, Sydamerika

Världen består av 246 länder. Vilka länder har ni varit i? Drömresa?

THE WORLD

3 Läs mer >>
PARTY! Jäkligt skoj att festa med vännerna igen efter en och en halv månad utomlands. Saknat er!

PARTY

9 Läs mer >>
HEADSTAND. Här kommer min allra första yoga-video. Kvalitén är lite kass tyvärr, filmad med MacBooks Photo Booth. Detta en en av sakerna jag lärde mig att bemästra under min vecka på ett yoga retreat i Indien. Det är en grym känsla när man övat och övat - och till slut lyckas!

Music: Lotus/Apple Computer.

YOUTUBE/HEADSTAND

14 Läs mer >>

1087 bilder. Tusentals intryck. Tusentals minnen. Jag.Vill.Tillbaka.Nu! Känner starkare för Indien än något annat land jag besökt. Förstår att så många blir förälskade och återkommer år efter år för att stanna långa perioder. Indien är ett land som kräver sin tid. Så mycket att upptäcka. Svårt att koncentrera mig på jobbet, tankarna vandrar hela tiden tillbaka till någon av de fantastiska platser och underbara människor som korsat vår väg. Och maten, jag saknar maten! Ironiskt nog pajade vårt kylskåp dagen efter att jag kom hem...så har levt på popcorn och nudlar de senaste dagarna. Hurra. Kanske karma som gav igen för att jag bröt mitt löfte om att fortsätta äta vegetariskt redan en timme efter att jag landat på svensk mark. Kunde inte stå emot dragningskraften från Burger King. Sorry.

NYFUNNA KUNSKAPER
1. Maten är inte överdrivet stark, så länge man inte gör misstaget att be om extra spicy. 2. Kan nu utan problem bemästra headstand inom yoga, men normal andning och stabilitet i kroppen. 3. "The wobbling head" är ett underbart sätt att säga "It´s okey" med kroppsspråk. 4. Om inte kroppsspråket räcker till kan man alltid använda uttrycket "nali". 5. Att gå på bio i Indien kan jämföras med att gå på teater i Tyskland. 6. Varanasi luktar inte det minsta död trots att kropparna brinner dygnet runt. 7. I Pushkar ska man akta sig för att beställa en "Lassi Bang" - om man inte är ute efter ett hallucinerade äventyr. 8. I norra Indien kan +30 grader på dagen betyda +2 grader på natten. Freezing. 9. Det är inte Indien i sig som är den största turistattraktionen - utan vi - turisterna. Bara att le mot kameran. Speciellt om man är iklädd bikini. 10. Det är svårt att komma ihåg att prata svenska med svenskar. 11. Alla myter om indiska nattåg - är förmodligen bara myter. Även om jag är ganska säker på att någon smekte min fot mitt i natten. 12. Även om en restaurang inte serverar öl, kan du ändå beställa, men räkna med att bli serverad tekanna och tekopp. Skål. 13. I tigerreservatet i Peryar bor ingen tiger. Bluff & båg. 14. På Mandrem Beach i Goa vet hundarna hur man utövar yoga - och dom älskar det. 15. Att jobba halva året i Sverige, spara pengar - för att sedan dra till Indien resten av året vore den ultimata livssituationen.

1087 PICTURES

8 Läs mer >>

MANDREM. Efter att ha festat i fem dagar på Palolem beach kändes sju dagars yoga-retreat som en utmärkt plan. Hittade en taxi som tog oss från södra till norra Goa, ca 2,5 timmars bilfärd för ca 250 kr. Checkade in på yoga centret (Ashiyana Tropical Retreat Center) i en liten hydda vid en flod, kändes fridfullt. Alkohol & cigarett förbjud på hotellet och på stranden finns typ tre restauranger. Nu har vi verkligen hamnat i den lugna delen av Goa. Två yoga-pass ingår varje dag, ett på morgonen och ett på eftermiddagen. Frukost och middag äter man tillsammans med alla som bor här + alla katter och hundar. Till och med under yoga-passen är hundarna med, så gulligt.

Under veckan har jag gjort 8 stycken två timmars yoga pass och ett pass på egen hand på stranden. Kroppens alla muskler är verkligen testade, balansen betydligt bättre och hittat flexibilitet i kroppen jag inte visste fanns. Grymt. Men vi har såklart inte bara gjort yoga hela tiden, mestadels har vi hängt på stranden, lekt med hundvalpar och träffat härliga människor från Indien, Israel, England, Norge och Kanada. Vi har testat partylivet på både Mandrem och i Arambol. Den sistnämnda var betydligt mer party – men inte lika vackert. Men det fanns en cool sjö man kunde bada i. En dag gjorde vi en utflykt in i skogen, till The Holy Banjan Tree - en märklig helig plats folk kommer och hänger runt ett av träden tillsammans med ”holy men” som utövar yoga och röker chillum (en variant av fredspipa).

På kvällarna har vi roat oss med att lyssna på livemusik, dricka mojitos, fira min födelsedag (ett år i efterhand), skålat med öl och trevliga människor samt varit på chanting – man sitter i en ring och sjunger sånger till gudarna, Shiva, Hanuman och Kali. Mäktig känsla.

Nu har vi sagt hejdå till fantastiska Indien och alla härliga människor vi träffat under vårt äventyr – men jag kommer absolut att återvända, en månad var alldeles för lite! Jag är förälskad i Indien, kan inte ens säga vilka av platserna jag gillade bäst – alla platser och städer har varit så oerhört olika varandra så dom går liksom inte att jämföra med varandra. Alla har sin charm och sina höjdpunkter. Städerna i norr var fascinerande med sina tempel och heliga platser och södra Indien är så vackert med sin grönska och alla fina stränder. Vi har så många roliga minnen från alla platser vi har besökt – minnen för livet!

MANDREM

4 Läs mer >>

PALOLEM. Efter alldeles för många timmar på ett nattåg kom vi slutligen fram till en tågstation i utkanten av Goa, hittade en taxi som vi delade med två tyskar och drygt en timme senare var vi framme på Palolem Beach i södra Goa. Underbar strand! På kvällen mötte vi upp några Australiensiska vänner som vi träffat under resan. De följande fyra dagarna gick alldeles för fort, trodde att Palolem skulle vara en av de lugnare stränderna i Goa – vi trodde helt fel. Har träffat så många härliga människor från hela världen. Solat, badat, levt på kingfisher & cocktails, nattbadat, beundrat fyrverkerier, druckit rom, tappat bort skor, åkt vespa, gått på ett helt galet silent party (sjukt, men så kul!), sett så många vackra solnedgångar, gjort fylle-yoga på stranden, varit på dinner-date med söta blogg-Linn och sovit alldeles alldeles för lite. Om ni någonsin besöker Palolem, missa inte restaurangen Ma-Ritas, bästa stället, bästa personalen, har även bra boende (om man gillar att festa all-night-long). Bästa 5-dagars-festen ever. Nu ska vi detoxa oss på ett yoga retreat i en vecka.

PALOLEM

8 Läs mer >>

VARKALA. Detta är nog min favoritplats i Indien so far. Så vackert! Sand, palmer, röda berg och katter. Det ligger placerat på Indiens västkust, en bra bit nedanför Goa (ca 20 timmar med tåg). Första kvällen kollade vi in barerna och ortens enda öppna nattklubb, öl, musik, dans och en och annan lokal drink, Varkala Nightmare. När vi inte drack öl eller shoppade så hängde vi på beachen eller satt på någon av uteserveringarna och åt god mat. Fantastiska dagar i solen!

VARKALA

2 Läs mer >>

THEKKADY. Efter att ha åkt buss uppför ett berg i några timmar med teplantage utanför fönstren kom vi fram till den lilla byn Thekkady, i Periyar-området. Bodde på ett mysigt rosa hotell med fin balkong som mestadels utnyttjades för öl-drickning. Nästan inga av restaurangerna här hade tillstånd att servera öl – men det betydde inte att dom inte serverade det. På ett ställe fick vi ölen serverade i tekannor. Innan gryningen gav vi oss ut på tigerjakt i reservatet - ingen tiger hade dock synts på flera flera år – vi hade ingen tur vi heller, det enda vi såg var en massa bufflar. Lite besviken över att inte fått se någon vild elefant. Dagen innan hade guiden sett sex stycken, vi hörde en – men kunde inte se den. Bra stad för shopping, har aldrig förr sett så mycket kryddor och alibaba-byxor på ett och samma ställe. Besökte även en kryddträdgård, Abraham´s Spice Garden, väldigt intressant och vackert – tills vi fick syn på världens största spindel. Usch. Sista kvällen satt vi runt en brasa och drack rödvin och pratade tills en av hotellgästerna kom ut och sa till oss att vara tystare – då var klockan typ tio på kvällen. Folk lägger sig tidigt här, vi också, tror bara vi varit uppe efter midnatt två gånger på hela resan, inklusive nyårsafton. Men å andra sidan går vi upp tidigt nästan varje dag också så det liksom jämnar ut sig.