5 Läs mer >>

SOMMARFEST. Igår drog jag till Bokenäs och firade en vän som fyllt 30. Himla kul och många nya bekantskaper! Tack Linda (hummingbird.blogg.se) för att du är så grym på att samla ihop roligt folk! Nu har jag mellanlandat hos mina föräldrar ute på Tjörn - för att imorgon dra på roadtrip till Smögen. Det gäller ju att göra så mycket som möjligt innan semestern tar slut. Exakt en vecka kvar.

SOMMARFEST

2 Läs mer >>
TONIGHTS OUTFIT. Nu gör vi som bönnerna och drar på Traktorrace med öltält & AfterRace. Körde på ett par avklippta och nitpimpade denimshorts en korsettliknande topp, lugg a la The Sounds Maja och ett dreamcatcher-örhänge. Till detta blir det ett par höga boots - då jag vet sedan tidigare erfarenheter att det kan bli jäkligt geggigt och lerigt.

OOTD

3 Läs mer >>
SICILY UNDER WATER. Tog en hel del bilder när vi var ute och snorklade och sa hej till fiskar, maneter och sjöstjärnor...och när vi lekte i poolen. Undervattensyoga är skitsvårt haha. Medelhavsbilderna är tagna vid vackra ön Isola Bella i närheten av Taormina på nordöstra delen av Sicilien.

SICILY.UNDER.WATER

12 Läs mer >>

SICILIEN. Nu är vi äntligen här, en resa som varit bokad i ett halvår men som jag inte har kunnat säga ett knyst om. Då det varit en överraskning för en kompis. Snacka om förvåning när han såg fyra vänner sitta och skåla på flygplatsen. Så nu är vi här, 6 personer på fancy fyrstjärniga Hilton i Giardini-Naxos, på östra Sicilien, nära Taormina.

HILTON****

10 Läs mer >>
SOMMAROUTFITS. Här kommer ett gäng outfits från sommarens äventyr och festligheter.

1. Midsommarklänning från H&M, lila & spets kombinerat med plastic fantastic - midsommarkrans Sweet Jesus från Borderlinebaby. 2. Feels like festival. Campa i Tylösand. Spetslinne från Lindex, neonbh + väst från H&M. 3. Summer evening. En av sommarens altanfester hos vänner. Hålig tischa från H&M, look-a-like stone washed leggings från Gekås, Ullared. 4. Mix & Match. Klädd för ölhäng på uteservering, ju fler mönster & färger desto bättre.

SUMMER.OUTFITS

3 Läs mer >>

GÖTEBORG. Igår körde vi en liten reunion i Tuve med vänner från gymnasietiden på Tjörn. Grillfest, en jäkla massa skratt och rose. Livet på en pinne så att säga.

LIVET.PÅ.EN.PINNE

10 Läs mer >>

TORREMOLINOS. När jag var 12 år gammal tog mormor med mig på min första utlandssemester - nu tyckte jag att det var min tur att ta med henne. Resmålet blev Torremolinos på spanska solkusten - mormors val - för att uppleva minnen från förr, sisådär 25 år sedan.

Dag 1. Flygresa Malaga via Brussel. Buss till Bajondillo i Torremolinos. Promenerade runt lite kring hotellet, åt suverän gazpacho och drack lokal öl från malaga på en uteservering vid havet. Kvällshäng på balkongen med öl och livemusik.

Dag 2. Vattenmelonsfrukost på hotellet. Hängde på playan några timmar, sol, öl och bad i stora vågor. Iskall gazpacho i hotellets trädgård. Promenerade uppför berget till Torremolinos city. Köpte lite rödvin, ostar och oliver. Åt middag på en fiskrestaurang på beachen, fick en gigantisk bläckfisk, orkade typ hälften. Balkonghäng med vin och musik fram till midnatt.

Dag 3. Balkongyoga. Morgonpromenad till marknaden i gamla stan, vid tjurfäktningsarenan. Fruktlunch. Solhäng vid poolen. Promenad till fiskebyn Carihuela. Bloody Mary paus på strandpromenaden. San Miquel och tapas på balkongen. Nice life.

Dag 4. Vattenmelon & donutfrukost. 6 timmars beachhäng, öl och gazpacho pauser. Fruktlunch. Street market shopping. Sangria och tapas med utsikt över hustaken i Torremolinos. Terrass på Torremolinos-trappan vid Beacon Tower of Pimentel. Powerwalk längst med strandpromenaden mot Malaga, vacker solnedgång över Mijasbergen. Rödvin, tapas på balkongen. Dansshow.

Dag 5. Hittade söta små kattungar. Ölpaus på. Strandpromenaden. Poolhäng. Grillade sardiner till lunch. Låg på playan och läste, shantaram - bästa läsupplevelsen ever, över 900 sidor som blir mer spännande efter varenda mening. Indien i mitt hjärta! Tapas & flamencoshow på balkongen.

Dag 6. Matade katterna (trots spanska surtanten som skrek no no). Poolhäng. Cerveza & gazpacho. Promenad i Torremolinos stad, Calle San Miguel. Öl på Annas bar (ägdes förr av en svenska som mormor och morfar lärde känna här nere för massa år sedan). Tapas & sangria på ett hustak som spelade spansk musik (youtuba: arriba y abayo - coyote dax). Livemusik på hotellet.

Dag 7. Frukostbuffe. Poolhäng. Shopping! Klänning och bikini till mormor, en vit cowboyhatt och neon armband till mig. Fisk, öl, vin lunch på strandpromenaden. Mer poolhäng & öl tills solen försvann bakom bergen.  Tapas & skype med darling.

Dag 8. Såg vackra soluppgången. Frukost. Beach-time! Fruktlunch. Burger King. 2 timmars powerwalk  till hamnen i Benalmadena, via Carahuela. Vackert! Såg 8 katter. Shoppade en fin indisk batikklänning. Balkonghäng.

Dag 9. Frukost. Promenad genom Torremolinos stad, lite shopping , lite milkshake. Lyxlunch på mormors favoritrestaurang, räkor & kräftor! Beachhäng i sanden, läste klart Shantaram, 940 sidors äventyr från början till slut! Solnedgång & världsgod Mojito på strandpromenaden. Tapas & tangoshow.

Dag 10. Adios. Den mindre roliga flygresan har jag ju redan berättat om...

¡HOLA!

4 Läs mer >>

TJÖRN. Igår drog vi ut till favoritön Tjörn och hälsade på mina föräldrar i Rönnäng. Solat, tittat på vattnet, hamnade på "allsång på Bryggan", skålat med vänner och klappat katter.

THE.ISLAND

11 Läs mer >>
TYLÖSAND. Varit och campat i Tylösand ett par dagar med polarna. Skål & vrål. SM-veckan.

HAPPY.CAMPER

3 Läs mer >>
BACK. Nu har jag kommit hem från spanien. Landade sent igår kväll. Brussels Airlines är inte att rekommendera, som kompensation för 4 timmars försening och nödlandning pga tekniskt fel på planet som fick vända och åka tillbaka till Bryssel bjöd dom på...trumvirvel...vatten!!?!

Färgade tillbaka mitt rosa hår. Nöjd med det valet. Spenderat kvällen med bästis, öl och babbel. Nu ska jag packa upp och packa om, tidigt imorgon drar vi ner till Tylösand och campar.